26 Nisan 2010 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Bu gün evde yoktum önceki gün yaptığım bu dolmaları sizinle paylaşıyım dedim.Ben öyle kuş üzümlü ,fıstıklısından hoşlanmıyorum.Bunun tadı daha güzel geliyor, bakalım beyenecekmisiniz?
MALZEMELER
  • Dolmalık biber
  • Dereotu,maydonoz,taze nane,pulbiber,karabiber,kimyon,tuz,salça,zeytinyağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 tane domates
  • Her biber için 1 yemek kaşığı pirinç

YAPILIŞI

  • Soğanı yemeklik doğruyoruz,zeytinyağı ,kabupu soyulup doğranmış domates,sarımsak,salça ve baharatlar tencereye alınır.
  • Önceden ıslatılmış pirinç,ince doğranmış yeşillikler de eklenir.
  • Biraz pişirilir.
  • Tencerenin dibine biraz salça ve yağ konup kızdırılır.
  • Biberlerin içi doldurulup ,üzerlerine domates kapatılıp tencereye dizilir.
  • Ben düdüklüde yapıyorum o yüzden çok az1,5 çay bardağı kadar su eklenip buharı çıkmaya başladıktan sonra7-8 dk pişirilir.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

Hatice Birkan dedi ki...

ooohhhhh ellerine sağlık canımmm annemm

Nuray dedi ki...

Ben de böylesin seviyorum. eline sağlık çok güzel olmuş.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails