15 Nisan 2010 Perşembe

SÜTLÜ EKMEK

Ben ekmeklerimi genelde evde yapıyorum.Böylece temizliğinden emin oluyorum ayrıca çeşitli katkılarla değişik lezzette ekmekler yeme şansımız oluyor.Tabii emekliyiz ya vakitte bol.Herkese tavsiye edrim.
MALZEMELER
  • 400 ml süt(veya su)
  • 700 gr un(tepeleme 16 yemek kaşığı)
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • (Hamura 1 yumurta veya biraz yağ ekliyebilirsiniz isterseniz daha yumuşak olur)

YAPILIŞI

  • Malzemelerin tamamıyla yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.(Ben ekmek yapma makinesinde yapıyorum bu işlemi)
  • Hamur 1 saat kadar dinlenip mayalandıktan sonra istediğiniz kalıpla yada düz bir tepsiyle 200 derece fırında pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.