10 Mayıs 2010 Pazartesi

TANDIR BÖREĞİ (KAYSERİ)



Merhabalar; B u böreği geçen sene K ayseride büyük kızımın kayınvalidesine iftara gittiğimizde yemiştim. Fatoş hanımda güzel yapar . Bu sefer torun ziyaretinde onlara da yapmış. Bende nasıl yaptığını sordum tarife göre yaptım. Çok güzel çıtır çıtır bir börek oldu .Sizlerle de paylaşayım dedim.U marım beyenirsiniz.
MALZEMELER
  • 300 Gr kadar kıyma
  • 1 adet kuru soğan,maydonoz,pulbiber, karabiber,tuz,sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağ,4 yemek kaşığı tahin
  • 2 su bardağı un
  • Çörekotu

NOT:Bu malzemeler küçük bir tepsi için

YAPILIŞI

  • Un ,su ve tuzla bir hamur yoğurup iki beze yapıyoruz.
  • Tereyağı eritip soğutarak içine tahini karıştırıyoruz.
  • Bezeleri oklavayla açabildiğimiz kadar açıp tahinli karışımdan sürerek rulo yapıp buzdolabında yarım saat kadar bekletiyoruz.
  • Bu arada soğanları ince doğrayıp kıyma ve baharatlarla iyice kavuruyoruz.
  • Buzdolabından çıkardığımız ruloları üçe bölüp ince açıyoruz.
  • Tepsiye yerleştirip aralarına kıymalı harçtan koyuyoruz.
  • Üzerine çörekotu serpiyoruz.
  • 200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz
  • Afiyet olsun.

3 yorum:

Hatice Birkan dedi ki...

oooo süperrr ellerine sağlıkkkk

Adsız dedi ki...

inci = yapacam dedimi yapar benim annemmmmm canımmm annemmmm

hdidem95 dedi ki...

çok severim ellerinize sağlık sevgiler

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.