17 Mayıs 2010 Pazartesi

ELMALI KURABİYE

Merhabalar;gününüz güzelliklerle dolu olsun inşallah.Eskiden yani bundan25 sene önce falan bu kurabiyeyi yaptığımda çok güzel olurdu .Ağızda dağılırdı .Tarifimi kaybetmiştim ,denediğim hiçbir tarif onun gibi olmuyordu sonunda bazı şeyler denedim veeeeee aynı tadı yakaladım:)
MALZEMELER
  • 2 Yumurta
  • 100 gr tereyağ veya margarin(ben hiçbir şeye margarin kullanmıyorum. tereyağı da kendim yaptığım için güvenle kullanıyorum.)
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 10 çorba kaşığı pudra şekeri
  • Alabildiği kadar un

İÇİ İÇİN:

  • 3 Adet elma
  • 1 çay bardağı ceviz(dövülmüş)
  • Tarçın
  • 2 yemek kaşığı toz şeker

YAPILIŞI

  • Elmaları rendeleyip bir tavaya alıyoruz
  • Kısık ateşte toz şekerle birlikte bir müddet pişiriyoruz
  • Ceviz ve tarçın ekleyip biraz karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Un ve kabartma tozu hariç bütün malzemeyi iyice karıştırıyoruz.
  • Sonra kabartma tozu karıştırılmış unu ekleyipkulak memesi yumuşaklığında yoğuruyoruz.
  • Şekil verip içine hazırladığımız harçtan koyuyoruz.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz(fazla kızarmıyacak)
  • Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpiyoruz.
  • Soğumadan tepsiden almıyoruz(dağılabilir)
  • Afiyet olsun.

4 yorum:

Hatice Birkan dedi ki...

ellerine sağlık misssssss gibi görünüyorrr

Aybike dedi ki...

Tam ablama göre, bayılır o elmalı kurabiyeye. Eline sağlık şeker..

Safiye dedi ki...

Ellerinize sağlık hocahanım
Meslektaşımı görmek ne güzel.
Ben de sizin gibi yıllar sonra emekli öğretmenim diyebilecek miyim çok merak ediyorum.
Sınıf öğretmeniyim ben bu 6. senem. Yeniyim yani. Öğrencilerimi sevdiğim kadar mutfağı da seviyorum.
Sevgilerle
Safiye

Nuray dedi ki...

Ben de elmalı pasta yapmıştım. ama senin tarif değişik eline sağlık. msn de karşılaşırsak başka tarifler var.

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.