17 Eylül 2010 Cuma

YUMUŞACIK POĞAÇALAR























Günaydın ;güne şöyle sıcacık ,yumuşacık bir poğaça ile başlamak güzel olur değil mi?Öyleyse tarifimize geçelim...(.Bu arada kaplumbağa şeklini bir blogda görmüştüm ,şu an hatırlamıyorum tekrar görürsem ismini yazacağım.Yada o görürse bana mesaj bırakırsa yazarım.)
MALZEMELER

  • 3 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 paket dr oetker instant maya
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağısüt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Susam yada çörekotu
  • İçi için beyaz peynir ,maydonoz

YAPILIŞI

  • Önce unla mayayı karıştırıyoruz.
  • Diğer malzemeleri de(yumurta hariç) karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıyoruz.
  • Hamuru bir saat kadar dinlendirdikten sonra şekil verip üzerine yumurta sarısı ve çörekotu sürüyoruz.
  • 180 derece fırında pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.

Kaplumbağaları http://gulunkurabiyeevi.blogspot.com/ adresinde görmüştüm.

22 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık nede güzel olmuşlar

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok şeker bunlar harika bir fikir ellerinize sağlık afiyetler olsun yiyen herkese sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Bir bardak çayla ne güzel gider...
Ellerinize sağlık, görünüşleride harika olmuş..
sevgilerimle

mandalincikmazi dedi ki...

Amanda aman yerim ben o kaplumbağa poğacaları :))
harika görünüyorlar çocuklar bayılır böyle şeylere tabi ben de napayım içimdeki çocuk hala büyümedi :))
en kısa zamanda bunu yapmalıyım
Ellerine sağlıkcanım çok harika görünüyorlar.
Hayırlı cumalar dilerim.........

yemekbiraşk dedi ki...

yumuşacık gerçekten belli ellerinize sağlık
sevgiler..

özlem dedi ki...

sabah sabah bu yapılrı mı? benimde canım kaç gündür poğaça istiyor. ama kilo alacam diye yapıp yiyemiyorum. 2 kişiyiz. yaptıklarım fazla oluyor. böyle sizlerin sayfalarında görünce içim gidiyor. ellerine sağlık. sizlere afiyet olsun.

GÜL DOĞAN dedi ki...

Poğaçalarınız çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Kaplumbağa şeklini bende görmüş olabşilirsiniz.

uyar-dan dedi ki...

ellerine sağlık ablacığım çok güzel olmuşlar
hayırlı cumalar

ANNEMİNELİ dedi ki...

Pufidik pufidik,ne güzel olmuşlar,ellerinize sağlık,şekillerde süper,canım çekti , kilolar olmasa hepsini yerim.Sevgilerrrrr...

Gülcan dedi ki...

küçücük kaplunbağa olmuşlar çok tatlı duruyorlar.elinize sağlık.

SERRA dedi ki...

ay ne şekerler
hemen yapayım kızlara:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Son zamanlarda gördüğüm en sevimli poğaçalar... Çocuklar görmesin bunları, bayılırlar.

Ellerinize sağlık, sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık kaplumbağalara bayıldım.nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Çok şirin olmuş poğaçalar. Benim acayip zaafım var poğaçalara. Yapmazsam çatlarım. Ellerine sağlık

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık

huuuubakbi dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık

Atike Momini Ziya dedi ki...

şeker olmuşlar şeker.... ellerinize sağlık... ben de deneyecem ia. ..
sevgiler..

hdidem95 dedi ki...

çok cici olmuş ellerine sağlık ablacım sevgiler

Adsız dedi ki...

inci: yumuşacık görünüyorlar çayın yanında harika olur. ellerine sağlık kelebeğim

Çağla Yılmaz Bayar dedi ki...

Anneanne yemeklerinin tadlarıda bir başka olur!
Anneannecim yeni gördüm sitenizi,zevkle takip edecegim.
Ellerinize sağlık,
Sevgiler
Çağla

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık kaplumbağalar çok tatlı olmuş.Sevgiler...

Gizemli Tatlar dedi ki...

çok şirin olmuşlar bayıldım, benim kızlar da bayılır bunlara ellerine sağlık.

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.