20 Eylül 2010 Pazartesi

MADIMAKLI AÇMA BÖREK




Günaydın;bugün de işe güzel bir börek tarifi ile başlıyalım.Burada bahar gelirken çıkıyor madımaklar.Toplayıp donduruyorlar.Bana da bir paket vermişlerdi ,onu kullandım.ÇOK GÜZEL OLDU.
MALZEMELER
  • 3 Su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı kuru maya,tuz
  • İÇİ İÇİN:Madımak ,kuru soğan,pulbiber,sıvıyağ
  • Beyaz peynir.

YAPILIŞI

  • Önce şeker ,ılık su yardımıyla mayayı kabartıyoruz.
  • Kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğurup mayalandırıyoruz.
  • Soğanı ve madımağı svıvı yağda kavurup peynir ekliyoruz.
  • Hamurdan aldığımız bezeleri servis tabağı büyüklüğünde açıp yağlıyarak katlayıp tekrar açıyoruz.
  • Üzerine harcı serpip rulo yapıyoruz.Üzerine yumurta sürüyoruz.
  • 200 derece fırında pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.

22 yorum:

Tılsımsanat evi dedi ki...

Yorumunuz için teşekkür ederim sizin tariflerinizinde hepsi birbirinden harika ellerinize emeğinize sağlık bende sizin gibi anneanneyim sevgiyle kalın

lezzet sarayı dedi ki...

oy oy harika .ellerine sağlık

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Canım,ellerine sağlık madımak Sivastada çok kullanılır küçükken sevmedim ama şimdi nereye baksam kimle konuşsam madımaktan bahsediliyor bende bulunca denemek istiyorum..A.E.O

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

Görüntü böyleyse, kimbilir tadı nasıldı. gurbette annemin böreklerini özlerken sitenize rastlamak çok güzel oldu. ellerinize sağlık...
bana da beklerim. bebegimincicileri.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Maşallah öğretmenim,hergün hergün ne güzel şeyler yapıyorsun..Ellerine emeğine sağlıkk..çok nefis olmuştur eminim.mutlu haftalar diliyorumm..sevgilerr

Çağla Yılmaz Bayar dedi ki...

Ellerinize Sağlık!
Madımak nedir hiç bilmiyorum oyüzden çok enteresan geldi bu tarif bana!
Sevgiler...
Çağla

yemekbiraşk dedi ki...

gerçektende nefis bir börek olmuş
ellerinize sağlık
sevgiler..

uyar-dan dedi ki...

ellerine sağlık ablacığım her yaptığın harika oluyor

NzlGl dedi ki...

Ellerinize sağlık, harika görünüyor
sevgilerimle

mandalincikmazi dedi ki...

Madımağı duydum ama görmedim şahsen kendileini merak etmekle birlikte en kısa zamanda tanışmak isterim :))
Geçen gün koşumuz bahsetti bu otu daha öncede duymuştum ama gördüğümü sanmıyorum belki bildiğim fakak adı değişik bir ottur ama böreğin nefis görünüyor hele o pişerken yaydığı koku yok mu böreğin insanın nasılda iştahını kabartır gel de ondan sonra diyet yap :))
Ellerine sağlık canım.
Sizlere afiyet bal şeker olsun huzur içinde sağlıcakla kalın........

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık. Madımağın ne olduğunu iç Anadolu'ya geldiğimde öğrendim. Memuriyetin en güzel yanı da bu olsa gerek sanırım:)

umutluhayat dedi ki...

nefis görünüyor.ellerinize sağlık

evatolyesi dedi ki...

Yemeğini çok yedim pastırmalı bayılırım doğrusu ama böreğini hiç yememiştim sizlere afiyet olsun
Sevgiler:)

GÜL DOĞAN dedi ki...

Ellerinize sağlık börek nefis.Canım annem hayattayken oda yapardı böyle madımaklı börek .Çok severdim bana o zamanları anımsattısınız sağolun.

İnci Yemek dedi ki...

Süper anlatımlı bir börek olmuş muhteşem gözüküyor buradan ellerinize sağlık:)
madımak hiç tatmadım belki de bizde ki yöresel adı farklıdır araştırmak lazım.
görüşmek üzere sıcacık sevgiler..

çeşnici Handan dedi ki...

Harika bir börek olmuş ellerinize sağlık.

özlem dedi ki...

nefis bir börek görünüyor. ellerine sağlık

lezzet-i mekan dedi ki...

bugün ikimizde böreklerden gitmişiz. madımağı daha önce yemedim, nasıl bir ot olduğunu bilmiyorum ama görüntü çok güzel duruyor, ellerinize sağlık. iyi geceler dilerim sevgiler.

Adsız dedi ki...

Nefis gözüküyor ellerinize sağlık..Madımaklı börek hiç yapmadım ama denemeye değer..SEVGİLER...

*mehtap dedi ki...

hamur işi olsun da içinde ne olursa olsun yerim ben çok seviyorum..eline sağlık ..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Offf olsada yesem..İnsana rejim bozdurur bu börek:)

Banu dedi ki...

Canım nefis bi börek olmuş şöyl bi eski yaptıklarınıza bakarken gördüm içim gitti şu an.... Çok nefis olmuş ama hamurunda yağ yokmu anlayamadım... Sevgilerimle...

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.