16 Eylül 2010 Perşembe

MANİSA KEBABI




























Günaydınlar;herkese güzel bir gün diliyorum.Aslında bu yemeği bayramdan önce yapmıştım.Değişik bir yemek misafir kabulünde kullanılabilir.
MALZEMELER
KREP İÇİN:
  • 2 Su bardağı süt
  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz

KEBAP İÇİN:

  • Yarım kg kuşbaşı et yada tavuk(ben tavuk kullandım.)
  • 1 adet patates
  • 1 irice patlıcan
  • Kırmızı biber,sivribiber,sarımsak,pulbiber,karabiber,kekik
  • Üzeri için kaşar

YAPILIŞI

  • Krep malzemelerinin tamamını karıştırıp mikserle çırpıyoruz.
  • Yağsız tavada yada krep tavasında kreplerimizi hazırlıyoruz.
  • Tavayı kızdırıp her seferinde bir kepçe malzemeden döküp tavanın tamamına yayılmasını sağlıyarak her iki tarafını kızartıyoruz.
  • Bu malzemeden6-7 adet krep hazırlıyabilirsiniz.
  • Kuşbaşı tavukları iyice suyunu salıp tekrar çekene kadar pişiriyoruz.
  • Ayrı bir yerde küp küp doğradığımız sebzeleri kızartıp ete ilave ediyoruz.
  • Sarımsak ve baharatları da ekleyip bir iki çeviriyoruz.
  • Kreplerin arasına malzemeden koyup bohça gibi katlıyarak fırın tepsisine ters çeviriyoruz.
  • 15 dk kadar fırında tutup üzerine bir dilim kaşar koyup erittikten sonra servise hazır.
  • Afiyet olsun.

14 yorum:

SERRA dedi ki...

bende çok severim bu yemeği, krepleri kaseye döşeyip malzemeyi içine koyup ters çevirip hoş bir şekil elde ediyosunuz, sizin yaptığınızın sunumu da hoş elinize sağlık, sevgiler,bana da bol sabırlar:) minik konusunda...

yemekbiraşk dedi ki...

gerçekten nefis bir yemek olmuş ellerinize sağlık

Cafe Pepela dedi ki...

MMMMmm ellerinize sağlık ablacığım
Enfes görünüyor,manisa kebabını bir arkadaşımız vesile ile öğrenmiştim,favori yemeklerimizden biri oldu diyebilirim:)
Sevgi ve muhabbetlerimle

Unknown dedi ki...

Eminim çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık. Görüntüsü enfes.

uyar-dan dedi ki...

ablacığım her tarifin ayrı güzel yaptıkların benim için çok güzel tecrübe oluyo çok teşekkürler benim bloğumu yeni oluşturduğum için biraz kurcalıyorum ondan böyle oldu ablacığım çok öptüm hayırlı günler yorumların benim için çok değerli

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık Manisa kebebına bayıldım.Nefis bir sunum olmuş.Sevgiler...

özlem dedi ki...

harika görünüyor. hep yapmak istedim ama cesaret edemedim. ama artık tereddütsüz yapacağım.

lezzet-i mekan dedi ki...

böyle lezzetleri çok severim, ellerine sağlık güzel bir gün dilerim sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Krepli yemekleri oldum olası çok severim. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve iştah açıcı görünüyorlar.....
sevgilerimle

Sevil Şahin dedi ki...

yaptım ben bu müthiş lezzeti daha önce ablacım süper oluyor ellerine sağlık afiyet bal olsun
kocaman öperim

Adsız dedi ki...

Valla süper görünüyr,tek kelimeyle harika.ellerine sağlık,Sevgiler....

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik canim
bende cok yaparim bunu cok guzel oluyor
ben uzerine besamel sosta yapiyorum daha bi lezzetli oluyor

yurdagül dedi ki...

ellerinize sağlık afiyet şifa olsun inşlh

Unknown dedi ki...

nasıl güzel görünüyor ellerinize sağlık

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.