24 Eylül 2010 Cuma

EV YAPIMI ÇAMAN


Merhabalar; bu günlerde biraz işlerim var pek bakamıyorum.Dün Kayseriye gittik orada büyük kızımın kayınpederi çaman yapmış bize de verdi.Çok güzel olmuş,sizin için tarifini aldım.Bizde eşimle birlikte daldık çamana .İkimizde öğretmen okulunu Kayseri de okuduk o yıllarda çaman ekmek 25 diye satarlardı(25 kuruş) Nostalji oldu.
Bu arada dünürümüz Şaban beyin ellerine sağlık nefis olmuş.
150 gr kadar çaman unu,100 gr sarımsak,150 gr kırmızı toz biber,karabiber,kimyon,tuz,zerdeçal iyice karıştırılarak yapılıyormuş.Robotta da yapılırsa daha iyi karışır.Suyunu biraz bol tutun dedi çünkü çaman çok su çekiyormuş.
Afiyet olsun.
Bu tarifle http://fatosla-lezzetli-tarifler.blogspot.com -lezzetli-tarifler.blogspot.com/ adresindeki etkinliğe katılıyorum.

12 yorum:

özlem dedi ki...

afiyet olsun. ne ekmek yedirir ama o çaman.

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor. Ben Kayseriliyim bizim baş tacımız çemendir şimdi görünce ekmeğimi banasım geldi:)) Afiyetler olsun...

uyar-dan dedi ki...

Ablacığım dünürünün ellerine sağlık seninde emeğine sağlık bizimle paylaştığın için
Hayırlı Cumalar.

Ballı Cimcime dedi ki...

Dünürünüzün ellerine sağlık. Benim de babaannem çok güzel yapardı, şimdilerde özler olduk bu güzel lezzetleri ve kahvaltıdaki mis gibi kokusunu.. Afiyetler olsun, yarasın. Sevgiler..

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm kahvaltı için süper bir şey bu makarna soslarınada birebir sevgiler..

aysemmutfakta dedi ki...

bir Kayserili olarak ne güzel bir paylaşım diye ddüşündüm.ölçülerini yazmanızda çok iyi olmuş biz göz kararı yapaparız ölçülü daha iyi.afiyetler olsun....

ArZuCo dedi ki...

çemen unu nerde satılırki bizde daha bu akşam eşimle konuştuk temizliğinden emin olduğum biryerde bulsam alıcam dedim ama ne temiz ne pis rastlamadım ben :)

Gizemli Tatlar dedi ki...

yemesi çok güzel de sonra kokusu gitmek bilmiyor.Yine de bol bol yemeli...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba arkadaşım,
Etkinliğe yollayacağın tariflere etkinliğin adını ve blogumun adresini verirsen sevinirim :)
Sevgiler...

nesrin dedi ki...

Ben de cok severim. Ellerinize saglik. Sevgiler...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba gene ben geldim :)
Tarifi aldım, gönderdiğiniz için çok teşekkür ederim.Akşama yayında olacak :)

Gülcan dedi ki...

ekmeğimi alıp koşa koşa geliyorumçemen yemeğe.kapıda bırakmayın beni.

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.