13 Eylül 2010 Pazartesi

ANTEP FISTIKLI SARMA





Merhabalar;bayramdı,basket maçlarıydı,referandumdu derken son birkaç gün nasıl geçti anlamadım.Ben bu bayram baklava ve lokma tatlısı yaptım. Onların tarifini daha önce verdiğim için yayınlamadım.










Kızkardeşim de Nuraycığım yani fıstıklı sarma ve fıstıklı baklava yapmış.Baklavanın tarifi daha önce verdiğim ev baklavası ile aynı sadece ceviz yerine fıstık var.Gelelim sarmanın tarifine;



MALZEMELER
  • 2 Yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1,5 yemek kaşığı sirke,bir fiske tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 200 gr tereyağ
  • Aldığı kadar un

Şerbeti için: 4 bardak şeker,3,5 bardak su,yarım limon

YAPILIŞI

  • Tüm malzeme ile kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğurup dinlendiriyoruz.(tereyağ hariç)
  • Hamurdan aldığımız ceviz büyüklüğündeki bezeleri nişasta yardımıyla incecik açıyoruz.
  • Arasına fıstık serpip rulo yapıyoruz.
  • 160 derece fırında ağır ateşte pişiriyoruz.
  • Daha önceden hazırladığımız şerbeti döküyoruz.
  • Afiyet olsun.

20 yorum:

Atike Momini Ziya dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR. KIZKARDEŞİNİZİN ELLERİNE SAĞLIK.YEME ŞENSINA SAHİP OLANLARA DA AFİYETLER OLSUN İA... PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER... GÜZELLİKLERLE DOLU BİR HAFTA DİLEĞİ İLE SEVGİLER...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nasılda güzel gözüküyor ellerinize sağlık sevgiler...

Fatma dedi ki...

tatlilar enfes gorunuyor ellerinize saglik bir tabak alip kaciyorum.

sevgilerimle gecmis bayraminiz kutlu olsun.

çeşnici Handan dedi ki...

İkisi de harika ikisinden de alasım geldi. Sizin de kız kardeşinizin de ellerine sağlık. Denemeye bile cesaret edemediğim birşey bu. Sevgiler.

yurdagül dedi ki...

ellerine sağlık canım afiyet şifa olsun inşlh.

uyar-dan dedi ki...

kızkardeşinizin eline koluna sağlık seninde emeğine sağlık ablacığım çok güzeller ikiside bizimle paylaştığın için çok teşekkürler

özlem dedi ki...

nefis görünüyor. bir tabak alayım lütfen kaldı mı acaba. ellerine sağlık.

Canan Demirbağ dedi ki...

Çook güzel gözüküyorlar ellerinize sağlık...

balböcükleri dedi ki...

hazır gibi duruyor ellerine sağlık

lezzet sarayı dedi ki...

hmmmm yemek isterdim eminim tadı harikadır yapanın ellerine sağlık...

umutluhayat dedi ki...

çok baştan çıkarıcı görünüyor.lleriniz dert görmesin

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş bu tatlılar kardeşinizin ellerine sağlık ablacım..
sevgiler..

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

oy oy oy harika olmus bunlar
ozellikle antep fistikli sarma
ah sormayin okadar anim istediki bu sene
malesefki burda(Fransa) bulamadim :( aklimda kaldi
bir ay sonra turkiyeye gidince ilk yiyecegim tatli
sizde gorunce yine aklima geldi :)
bir dilim aldim ozaman :)

Gülcan dedi ki...

ooooffffff valla mükemmel olmuşlar.ben yani ailece küçük olduğumuz için baklava açmıyorum.çünkü biz ziyaretlere gittiğimiz için evde yenmiyor.ama mükemmel elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Ben bu fıstıklı sarmaya bayılıyorum... Off olsada yesem:)

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

harika bir görüntü, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

şerbet tatlı hangisi soğuk yada sıcak olacak

anneanneninemekleri dedi ki...

Şerbet soğuk,tatlı sıcak olacak,sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba ben14 yaşındayım ama çok güzel tatlılar yaparım çooooook güzel görünüyor bakıp bakıp doyuyorum ELLERİNİZE SAĞLIK:-)

Adsız dedi ki...

çooook güzel görünüyor ELİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLUK

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.