29 Haziran 2010 Salı

HÜNKAR BEĞENDİ

Günaydınlar;bugün mutfakta biraz oyalanayım dedim ortaya bu çıktı.Epeydir yapmamıştım.Oruç olduğum için tadına bakamamıştım sivri biber epeyce acıymış ama gene de çok güzeldi.Tavsiye ederim...
MALZEMELER
  • 4 Adet közlemelik patlıcan.
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 adet patates
  • Sıvı yağ,tuz,pulbiber,2diş sarımsak,karabiber,tuz
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kaşar rendesi
  • 400 gr kuşbaşı et
  • 1 adet soğan
  • 2-3 adet sivribiber,bir domates

YAPILIŞI

  • Kuşbaşı etleri suyunu salıp tekrar çekene kadar az yağda pişiriyoruz.
  • Doğradığımız soğan ve sivribiberleri ekliyerek pişirmeye devam ediyoruz.
  • Baharatları,sarımsağı,tuzu,küp küp doğranmış domatesleri de ilave ediyoruz.
  • Küp küp doğrayıp kızarttığımız patatesi de ekleyip pişirmeyi bitiriyoruz.
  • Bir tencerede az yağda unu kavuruyoruz,içine közleyip doğradığımız patlıcanları koyarakkaşıkla dövercesine karıştırıyoruz.
  • Yavaş yavaş kaynamış sıcak sütü katıyoruz(bu arada karıştırmaya devam)
  • En son rendelenmiş kaşar peynirini de koyup bir iki karıştırıyoruz.
  • Servis tabağının kenarlarına patlıcanı ortasına da etleri yerleştiriyoruz.
  • Afiyet olsun.

1 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Öncelikle Oruçunu Allah kabul etsin ...
Ellerine sağlık nefis görünüyor ayrıca acı da güzel bir lezzettir gerçi herkes sevmeyebilir ama ben bayılıyorum ellerine sağlık ...
Hünkarda ağzının tadını biliyormuş sanırım bu da saray yemeği ...
Afiyetler olsun .......

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.