20 Nisan 2011 Çarşamba

FİNCANDA KEK










Günaydınlarrr,gününüz aydınlık olsun.Yine yağmurlu bir İstanbul sabahı içeriye kapandı insanlar.Bu tarifi sevgili papatya68'in bloğunda gördüm sonuç mükemmel.

MALZEMELER


  • 1 Çay bardağı şeker

  • 2 yumurta

  • 1 çay bardağı un

  • 1 paket vanilya

  • 1 çay kaşığı kabartma tozu

  • Portakal kabuğu rendesi


  • (Ana malzeme bu süslemesi için istediğinizi kullanabilirsiniz,ben muz ve çikolatalı puding kullandım.)

YAPILIŞI



  • Malzemelerle bildiğimiz kek hamurunu yapıyoruz.

  • Yağlanıp unlanmış fincanlara döküyoruz.

  • Fincanları derin bir tencereye yerleştirip 1/3 üne gelecek şekilde su dolduruyoruz.

  • Su kaynamaya başlayınca tencerenin kapağına havlu sarıp kapatarak kısık ateşte 15 dakika pişiriyoruz.

  • Altını söndürüp 15 dk . daha kapağını açmadan bekliyoruz.

  • Kekler hazır istediğiniz gibi süsleyip afiyetle yiyebilirsiniz.


11 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

sadesini yaptım ama böyle pasta olarak denemem lazım canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Aycan dedi ki...

Sunumu ne kadar güzel olmuş.Değişiklik isteyenler yapsın bence.


Sevgilerimle

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel canım hanımların elinden hiçbirşey kaçmıyor fincanda kek süper. görüntüde harika
güzel günler diliyorum

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis olmuşlar.sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Ablacim sizinde Aynur haniminda eline saglik. Ama merak ettim fincanlar kirilmazmi o kadar kaynar suda acaba?
Bu tarifi ben yas pastalar icin kek olarak teflon tencerede yapmistim yillar once. Agir ateşte pisiyor güzel oluyor. Bunuda denemek lazim. Sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Sevgili mutfak dili fincanlar porselen olduğundan bişey olmuyor,sevgiler

Limon çiçekleri dedi ki...

Hakikaten çok merak ediyordum.Tencerede nasıl pişiyor yahu:)Ellerine sağlık,yapmak için cesaret geldi..

Unknown dedi ki...

Aaaa yapmışsıııın ellerine sağlık canımcığım çok güzel olmuş beğenmenize sevindim inceliğin için çok teşekkürler
sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok severim fincan kekei.Fırını yakmak zor geldiğinde yaparım eşime ellerine sağlık canım

Sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok severim fincan keki.Fırını yakmak zor geldiğinde yaparım eşime ellerine sağlık canım

Sevgiler

ahter demir dedi ki...

Çok merak ediyorum ama bitürlü denemeye cesaret edemedim yahu:) en yakın zamanda denemeli

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.