26 Nisan 2012 Perşembe

MAŞ FASÜLYESİ SALATASI VE ARPACIK SOĞANLI KUZU KAVURMA

                                                           Arpacık soğanlı kuzu kavurma için;300 gr kadar kuşbaşı kuzuyu çok az yağla seramik tavada suyunu salıp çekinceye kadar pşiriyoruz,soyulmuş arpacık soğanları,pulbiber,karabiber ve kekik ekleyip beş dakika daha çeviriyoruz.Yemeğimiz hazır.Afiyet olsun.
                         Gelelim maş fasülyesi salatasına çok yararlı olan bu bitkiyle yeni tanıştık;bağırsak düzenleyici,şekeri düşürücü,bol protein ve lif içeren bu minik dostumuz ayrıca hücre yenileyici özelliğe sahipmiş ve bolca B vitamini içeriyormuş.
    O halde tarife geçelim.Akşamdan ıslattığımız bir su bardağı fasülyeyi iyice yıkayıp bol suda haşlıyoruz.
Daha sonra süzüp içine; ince doğradığımız,maydonoz,dereotu,nane ,yeşilsoğan ve kornişon turşuyu ekliyoruz.Kendi isteğinize göre çeşitlendirebilirsiniz.
             Biraz pulbiber,zeytinyağı ve nar ekşisi eklendikyen sonra çeri domateslerle süsleyip masamıza davet ediyoruz.Afiyet olsun.

17 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

maş fasülyesine bayılırım,her ikiside nefis görünüyor ellerine sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

ikiside çok güzel görünüyor ama maş fasulyesini tek geçerim:))
ellerinize sağlık

Erguvan Vakti dedi ki...

Arpacık soğan kavurmayaçok yakışıyor,yanında salata da çok güzel tamamlar,ellerine kollarına sağlık,sevgilerimle:)

Adanın Annesi dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR.
RESİMLERE BAKARKEN YUTKUNDUM İNANIN :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

İkisi de nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

off.ikiside birbirinden güzel olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

** ZEL ** dedi ki...

Kavurma kaldıysa ben hemen gelmek istiyorum :)
Şahane gözüküyor ablacığım.
Ellerine emeğine sağlık.
Muhabbetle..

ehlikeyfchef dedi ki...

kavurma şahane olmuş ellerinize sağlık maş fasulyesini ilk kez duydum marketlerde satılıyor olmalı ama ben hiç rastlamadım çok ilgimi çekti arayıp bulmaya çalışcam...

NİRVANA dedi ki...

bende cok severek yiyorum mas fasulyesini ellerine saglık canım harıka hersey....

VuslaT dedi ki...

bEN ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ ÇOK SIK YERİM VE ÇOK SEVERİM. bU ARADA MERHABA. iZLEYİCİM OLURSANIZ SİZİ OKUMA LİSTEME EKLEYEBİLECEĞİM. DENEDİM BU ŞEKİLDE OLMADI. DEVAMLI TAKİP ETMEK İSTERİM. SEVGİLER. ELLERİNİZE SAĞLIK..

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Değişim bir salata tarifi ,zira ismini yeni duydum ve deneyeceklerim listesine hemen ekledim..Farklı tatları denemeyi çok severim,bu salatada bana değişik geldi..Elinize sağlık:)

ismihan dedi ki...

geldimmm:)) iştahımı açtın valla :))ellerinize sağlık

Nuray dedi ki...

Hiç denemedim.Ama çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık...
Bu fasulye marketlerde var mı?

Sabiha dedi ki...

Merhaba,ne kadar değişik tarifleriniz varmış.Maş fasulyesini ilk defa duyuyorum ,nefis görünüyorlar ellerinize sağlık.

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

nasılguzel gorunuyor zaten arpacık soğana bayılırım..ellerınıze saglık bayıldım resmen

mutludesign.blogspot.com dedi ki...

maş fasulyesine bende bayılıyorum her ikiside çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık..

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
kültürüne sahibiz Ülke olarak.
Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
değerli arkadaşlarımın sayesinde...

"Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
yöreye ait olduğunu yazıp,
bana haber verirseniz
tariflerinizi severek yayınlayacağım.
Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
katılabilirsiniz...
Teşekkürler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails