10 Mayıs 2011 Salı

KADINBUDU KÖFTE VE SEMİZOTU SALATASI

Merhabalar,soğuk ama güneşli bir İstanbul sabahına uyandık.Herkese güzel,aydınlık mutlluk dolu günler diliyorum.Epeydir yapmak istiyordum denedim çok güzel oldu,yoğurtlu semizotu salatası da süper oldu.
MALZEMELER

  • 400 gr. kıyma
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 adet yumurta galeta unu
  • Karabiber,pulbiber,tuz
  • Kızartmak için yağ

YAPILIŞI

  • Kıymanın üçte ikisini soğanla kavuruyoruz.
  • Pirincimizi haşlayıp süzüyoruz.
  • Haşlanmış pirinç,çiğ ve pişmiş kıymayı baharatları ve bir adet yumurtayı karıştırıp iyice yoğurduktan sonra yarım saat dolapta dinlendiriyoruz.
  • Köftemizi şekillendirip önce galeta ununa sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.
  • Afiyet olsun.

Semizotlarını iyice yıkayıp ayıkladıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt döküyoruz.Biraz zeytinyağı gezdirip sumakla süslüyoruz.Çok hafif lezzetli bir salata elde ediyoruz.Afiyet olsun.








11 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

ikiside ayrı bir lezzet..
elinize sağlık
sevgiler

Gülcan dedi ki...

valla ikiside harika görünüyorlar olsada yesek insanın canı istiyor valla. ellerinize sağlık.

umutluhayat dedi ki...

mımmm her ikiside haika.tam sevdiğim gibi.ellerinize sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık:)
kdınbudu köfteyi ben çok severim lakin diyet durumundan yyememekteyim:) ben salata ile devam edeyim:))

NURAY dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerine sağlık...
NURAY

Reyhani dedi ki...

Ellerinize sağlıkk ...Ooohhh misler gibi kokuyorrr...yemede yanında yat misaliiii dayanamıyor insan...
Çok sevgilerrrr

Aycan dedi ki...

Bu köfteye bu ismi neden koydular gerçekten çok merak ediyorum.Köftenin tadı mükemmel oluyor ama.Ellerine sağlık canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

etle çok aram olmasada köfteyi çok severim.salatada tam benlik canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

ASLI dedi ki...

Ancak bu kadar olur.Ne zamandir Kadinbudu köfte tarifi bakiyordum.Tesekkür ederim hocam :)

Mutfak Dili dedi ki...

Her ikisi harika tat. Sizin elinizden olunca daha da tatlanmistir. Gecmiş anneler gününüz kutlu olsun. Sevgiler..

Mehlika Yıldırım dedi ki...

ben blogunuza her geldiğimde böyle nefis bir manzara ile karşılaşacağımı tahmin ediyorum ve bunu göze alıp geliyorum. Göze alıyorum dedim çünkü bu nefis manzara karşısında insan kendini mutfağa gitmekten alıkoyamıyor gece gece =)

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.