19 Mayıs 2011 Perşembe

BULDUMCUK KURABİYE

Herkese iyi geceler;Bir çoğunuz uyumuşunuzdur bile ben anca vakit buldum.Epeydir yazmıyorum ,eşimin doktor kontrolleri vardı,çok şükür iyi haberler aldık.Eh artık pastalar kurabiyeler yapabiliriz.
Uzun zamandır şöyle lezzetli ve hiç yanıltmıyacak yumuşak bir kurabiye nasıl yapılabilir diye düşünüyorum.Bugün kafamdaki lamba yandı hemde epey hızlı:)Normal kek hamuru hazırlayıp içine fazladan un koyarak ele yapışmıyacak bir hamur elde edince kurabiyeler de hazır oluyor.Yani gerçekten buldumcuk oldum:)İçine ne koyacağınız size kalmış ben epeyce çok malzemeyle yaptım süper bir lezzet odu,tavsiye ederim.Akşam eşimin eski öğrenci velileri geçmiş olsuna gelmişti çok beğendiler.

MALZEMELER


  • 2 yumurta

  • 1/2 su bardağı yoğurt

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ

  • 1,5 su bardağı toz şeker

  • Vanilya,kabartma tozu

  • Şeker,tarçın ve cevizle pişirilmiş elma

  • 3-4 adet kuru kayısı

  • 1 çay bardağı fındık

  • Aldığı kadar un

YAPILIŞI



  • Yumurta ve şekeri mikserle krem haline gelene kadar çırpıyoruz.

  • Yoğurt ve yağı vanilyayı,ince doğranmış kayısıları ekliyoruz.

  • Elenmiş ve içine kabartma tozu katılmış unu ekliyerek yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.

  • Sanki poğaça yapar gibi içine elmalı harç koyup yuvarlıyoruz.(içine hiçbirşey koymadan da şekillendirebilirsiniz.

  • Sonra bir yüzünü fındığa bulayıp 180 derece fırında pişiriyoruz.

  • Afiyet olsun.


12 yorum:

Reyhani dedi ki...

Çoook gecmişler olsun eşinize..Çook güzel,iyi haberler alışınızz..Bu arada harika duruyor kurabiyelerrrr...Ellerinize saglık olsunnn :)

beylikdüzü dedi ki...

kurabiyeler ve sunum süper.emeğinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun eşinize..
Kurabiyeler nefiss görünüyorlar.
Elleirne sağlık.
Sevgiler.

ebrulitatlar dedi ki...

Geçmiş olsun. İyi haberler almanıza sevindim. Kurabiyeler çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

Unknown dedi ki...

eşinize geçmiş olsun tekrar
Siz yaparsınızda güzel olmazmı? Prensesim çok sever elmalısın:)

yemekbiraşk dedi ki...

gözünüz aydın sevindirici haber..
elinize sağlık nefis olmuşlar
sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım hayırlı haberlere çok çok sevindim...
kurabiyelerinin böyle bir doğaçlama olacağını tahmin etmiştim adından:)
ellerine sağlık ablacım..
beeketli ve hayırlı cumalar dilerim..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar canım eşiniz ve sizin adınıza çok sevindim tekrar geçmiş olsun diyorum
kurabiyeler de harika bu kadar malzeme vede marifetli ellerde neler çıkar ortaya:))
hayırlı cumalar

umutluhayat dedi ki...

oyyyy nefis görünüyor bunlar ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

lezzeti resime yansımış sankı canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

Egeden Tarifler dedi ki...

Kurabiyenin ismi harika tadının da öyle olacağı malzemelerden belli :) Elinize sağlık.

behlulksn dedi ki...

ismi çok ilginç olmuş ellerinize sağlık sevgiler

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.