17 Aralık 2010 Cuma

AŞURE


Günaydınlar;hayırlı cumalar ve güzel bir hafta sonu diliyorum herkese.Aşureyi dün yaptım çok da güzel oldu.Nohutu Develinin Öksüt köyünden almıştık normal tencerede yarım saatte pişti.Fasülyesini Develinin Kızık köyünden Kezban yengeden,yarması Sarıkayadan,narı ve portakalı Manavgattan kızkardeşim vermişti.Tam bir aşure oldu yani.
MALZEMELER
  • Birer ölçü fasülye,nohut ve yarma (çokluğunu yapacağınız aşurenin miktarına göre ayarlıyabilirsiniz)
  • Portakal kabuğu,kayısı,kuru üzüm,fındık,karanfil,kabuk tarçın.
  • Tarçın,kuş üzümü,nar taneleri,tozşeker

YAPILIŞI

  • Akşamdan ıslattığımız baklagilleri iyice pişiriyoruz.
  • Aşurenin suyu kıvamlanmaya başladığında tavla zarı büyüklüğünde doğradığımız kayısıları ve üzümü ekliyoruz.
  • İncecik doğradığımız bir avuç kadar portakal kabuğu ve şekeri de ekliyoruz.
  • İndirmeden biraz önce 1 su bardağı kadar fındık ekliyoruz.Birkaç karanfil tanesi ve bir kabuk tarçın atıp biraz kaynadıktan sonra çıkarıyoruz.
  • Kaselere boşaltıp üzerini tarçın,dövülmüş fındık,kuş üzümü ve nar taneleri ile süsleyip servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.

18 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık,çok severim.hayırlı cumalar.

dokuzuncubulut dedi ki...

Hepsi memeleketimizin en güzel yerlerinden gelmiş malzemeyle nefis olmuştur bu aşure. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Allah kabul etsin.
Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Aşure dediğin böyle olmalı değilmi:)Herşey yerinden mis gibi....Ellerine sağlık Allah kabul etsin

Gizemli Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık ben çok severim ama hiç pişirmedim daha.kayınvalidem süper yapar ondan yeriz bizde...

GÜL DOĞAN dedi ki...

Harika görünüyor aşureniz ellerinize sağlık.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Ablacığım,
Ellerinize sağlık, aşure nefis görünüyor.
Allah kabul etsin.

Betül dedi ki...

Ellerinize sağlık. Malzeme mükemmel olunca tabi aşurenin de tadına doyulmaz:)

umutluhayat dedi ki...

ohhhh ellerinize sağlık bayılırım aşureye allah kabul etsin.sevgiler.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Allah kabul etsin nefis görünüyor

Gülcan dedi ki...

ALLAH KABUL ETSİN ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Herşeyi yerli yerinde, ellerine sağlık canım...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

aşuren nefis olmuş,malzemeler ayrı yerlerden:)) çok hoş,şifa olsun canım

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. Hele narlı olanına bayılırım. Afiyet şeker olsun, şifa olsun. Sevgiler.

balböcükleri dedi ki...

Allah kabul etsin bolbereket versin evine.

lezzet-i mekan dedi ki...

tarçının kokusunu duyar gibi oldum, ellerinize sağlık, bereketli olsun. mutlu bir hafta sonu dilerim sevgiler.

sarkaç dedi ki...

Aşureye anlamını vermişsiniz. Elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Şaka gibi ama ben hala aşure yiyemedim ya :) Herkes aşure yapmış ne güzel, ben yiyemedim. Yapmasını bilmem zaten.. Nasip :)
Böyle gördükce iç geçiriyorum, çok güzel olmuş anneanne aşuren :)
Ellerine sağlık.
Bi tabak sevabına benim yerime ye bari :)

Mutfak Dili dedi ki...

Marifetli hanımların aşuresi daha lezzetlidir. elinize sağlık.

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.