5 Aralık 2012 Çarşamba

ADIYAMAN TOPAK HELVA

Herkese iyi akşamlar;yine şeker kullanmadan güzel bir tatlı .Harika bir lezzeti var.Özellikle susamın aroması nefis.Ben bu tarifi sevgili mutfak notlarından aldım tek değişiklik tereyağ yerine sıvıyağ kullandım(1 su bardağı kadar.)Harika oldu.
  • MALZEMELER
  • 3 Su bardağı un
  • 7 yemek kaşığı tereyağ(yada1 su bardağı sıvıyağ)
  • 1 su bardağı susam
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1-1/5 su bardağı kadar pekmez.
                                                 YAPILIŞI
  • Yağ ve un genişçe bir tavaya alınıp sürekli karıştırarak kavrulur.
  • Bir müddet kavurduktan sonra susam ve cevizde ilave edilip unun rengi kahverengileşene kadar kavrulur.
  • Ocaktan alınıp sıcaklığı biraz azalınca azar azar pekmez ilave edilerek kıvam bulması sağlanır.
  • Helva kıvamına gelince şekillendirilip afiyetle yenir.

 

13 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

bu helvalar çok güzel görünüyor...
bende bir kaç tane alabalir miyim tabaktan :)
aldım ...
hıııım...
çok güzel olmuş canım ellerine sağlık...

nevininyemekleri dedi ki...

İlk defa gördüm. Ne kadar değişik ve güzel görünüyor. Çok beğendim.Ellerinize sağlık:)

Atahan ile hayat dedi ki...

ama gecenin bu vaktinde olmaz ki nasılda canım çekti inanın ama uyku gerçekten ağır basıyor ve midemin önüne geçiyor ellerinize sağlık inanın agzımın salyaları artışa geçti resme bakmakla yetiniyorum şimdilik....

anne eli gibi dedi ki...

çok güzel görünüyor,bomba gibi bir şey olmuş.eline sağlık...

Unknown dedi ki...

çok güzel bır tarif,ellerınıze saglık.deemek lazım, süper bir lezzet.

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Nasıl da güzel gözüküyor,pofidik pofidik:)
Ellerine sağlık ablacım.
Muhabbetle..

ehlikeyfchef dedi ki...

melisada gördüğümde bende denicem hemen demiştim:)sıvıyağ ilede yapılabilmesi güzel olmuş,ellerinize sağlık.

NzlGl dedi ki...

Methini çok duydum bu helvanın. Sizinde ellerinize sağlık, sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende çok duydum,ama tadamadım :(
helvalar özel ilgi alanım :)))

MAZES dedi ki...

ceviz ve susam ne kadar yakışmıştır helvaya,bir gün denemek istiyorum,ellerine sağılık.

MAZES dedi ki...

ceviz ve susam ne kadar yakışmıştır helvaya,bir gün denemek istiyorum,ellerine sağılık.

ihlamurcum dedi ki...

Nefis bir tatlı,bayıldım.Elinize sağlık.

                                             23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI  TÜM ÇOCUKLARA KUTLU OLSUN.